Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2013 01:17 - ИЗТЪКА ЛИ МИ, МАЙЧИЦЕ?
Автор: rezervista Категория: Лични дневници   
Прочетен: 848 Коментари: 0 Гласове:
0



ИЗТЪКА ЛИ МИ, МАЙЧИЦЕ?   Изтъка ли ми, майчице, сетната черга на стана
от онези парцалки, нарязани толкова много?
В паметта ми обрулена - святата - ти ми остана!
И за твоята вечност аз всякога молех се Богу.

Изтъка ли ми старите спомени - топло да стъпя?
Да ме лъхне омайния мирис на печена дюля...
Да ти кажа без глас, че за мене си толкова скъпа,
като жива икона, която сърце не потуля.

Изтъка ли сълзите ми, дето изплаках от малък
с коленете съдрани, и пламнали в жур от коприва?
Изтъка ли искрите, останали в топлия залък,
и коравите буци по слога на селската нива?

Изтъка ли въздишките в твоята пламенност тиха?
Над леглото ми бяло от вечер до сутрин си бдяла...
Изтъка ли сезоните, дето те тъй посребриха,
и лицето рисуваха в бръчки от тежка премала?

Изтъкала си, зная... И вратникът тебе спомина.
Под салкъма е пусто, и чергата там е разстлана.
Коленичил, целувам духа ти. И знам, ще премина,
но предал на децата си твойта совалка от стана.

Ясен Ведрин - стихосбирка "Жълтици в дъбовата ракла"


Тагове:   майка,   стихове,   Ясен Ведрин,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rezervista
Категория: Лични дневници
Прочетен: 204859
Постинги: 90
Коментари: 50
Гласове: 81
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930