Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2014 08:44 - Невзрачният бисер в кухнята
Автор: rezervista Категория: Новини   
Прочетен: 1556 Коментари: 0 Гласове:
2



ЧЕРВЕНОТО ЦВЕКЛО ЛЕКУВА ОТ ГРИП ДО РАК НА КОЖАТА! Чер­ве­но­то цвек­ло мо­же да бъ­де на­ме­ре­но на па­за­ра це­ло­го­диш­но. То е не са­мо мно­го по­лез­но и дие­тич­но, 100 г съ­дър­жат са­мо 44 ка­ло­рии, но е и из­клю­чи­тел­но вкус­но, ко­га­то е пи­кан­тно при­гот­ве­но.   
  image Ко­ре­ноп­ло­ди­те му съ­дър­жат сред­но 88% во­да, 1,2% бел­тъ­чи­ни, 9,3% въг­ле­хид­ра­ти, 0,9% ми­не­рал­ни со­ли (ка­лий, кал­ций, фос­фор, жел­язо, сяра, йод), мал­ки ко­ли­чес­тва ви­та­мин С, ка­ро­тин, ви­та­ми­ни В1, В2 и В12. Бла­го­да­ре­ние на на­ли­чие­то на ка­лие­ви со­ли, сяра, фос­фор и маг­не­зий, ус­кор­ява про­це­си­те на об­мяна на ве­щес­тва­та в ор­га­низ­ма. Чер­ве­ният му цвят се дъл­жи на баг­рил­ни­те ве­щес­тва от гру­па­та на ан­то­циа­ни­те. За­ра­ди хло­ро­фи­ла, кой­то съ­дър­жа, е неот­мен­на със­тав­ка в ме­ню­то на стра­да­щи­те от ане­ми­я.
Па­ра­док­са­лен е фак­тът, че въп­ре­ки на­ли­чие­то на за­ха­ри, чер­ве­но­то цвек­ло е по­лез­но за кон­су­ма­ция до­ри от диа­бе­ти­ци. То под­по­ма­га усвоява­не­то на хра­ни­тел­ни­те ве­щес­тва и ус­кор­ява из­хвърл­яне­то на ток­си­ни­те.
В на­род­на­та ме­ди­ци­на с чер­ве­но цвек­ло ле­ку­ват и бол­ни от лев­ке­мия. Из­це­де­ният сок (от 100 до 300 мл на ден) по­добр­ява об­що­то със­тоя­ние на ор­га­низ­ма. Осо­бе­но по­ле­зен през зим­ни­те ме­се­ци е кок­тей­лът от сок от чер­ве­но цвек­ло, ябъл­ки и из­це­де­ни ли­мо­ни, ис­тин­ски бу­кет от ви­та­ми­ни. Той е под­ход­ящо за­щит­но средс­тво про­тив ту­мор, рак, лев­ке­мия, жлъч­ка, грип и как­то ве­че спо­ме­нах­ме - про­чис­тва кръв­та и за­бавя про­це­са на ста­рее­не. Ус­та­но­ве­но е, че там, къ­де­то на­се­ле­ние­то кон­су­ми­ра го­ле­ми ко­ли­чес­тва чер­ве­но цвек­ло, ра­ко­ви­те за­бол­ява­ния са мно­го по-мал­ко. Съ­дър­жа­щите се в цвек­ло­то це­лу­ло­за, ябъл­че­на, ли­мо­не­на и дру­ги ки­се­ли­ни уси­лва­т пе­рис­тал­ти­ка­та, съ­дей­стват за раз­граж­да­не­то и ус­воя­ва­не­то на бел­тъ­ци­те, по­ви­ша­ват жиз­не­на­та дей­ност на чер­ния дроб. За­то­ва при хро­ни­чен за­пек, сму­ще­ния в хра­нос­ми­ла­не­то и при чер­нод­роб­ни за­бол­ява­ния се пре­по­ръч­ва из­яжда­не­то на глад­но по 100-150 г ва­ре­но цвек­ло.
Со­кът от цвек­ло, осо­бе­но сме­сен с рав­ни час­ти сок от мор­ко­ви и ряпа, по­ма­га при ане­мии, по­добр­ява об­мяна­та на ве­щес­тва­та и ук­реп­ва ор­га­низ­ма. Ако се сме­си с мед, со­кът от цвек­ло се при­ла­га при ви­со­ко кръв­но нал­яга­не и ка­то ус­по­коя­ва­що средс­тво. Срав­ни­тел­но ви­со­ко­то му съ­дър­жа­ние на йод и маг­не­зий го пра­ви под­ход­яща хра­на за въз­рас­тни и бол­ни от ате­рос­кле­ро­за.
Ла­пи от стри­то цвек­ло по­ма­гат при ра­ни и ото­ци. Най-уди­ви­тел­но е дей­ствие­то му при ра­ко­ви за­бол­ява­ния. Има слу­чаи при рак на ко­жа­та, при кои­то на­ла­га­не­то с ком­пре­си от сок от цвек­ло по някол­ко пъ­ти на ден е до­ве­ло до пъл­но из­чез­ва­не на зло­ка­чес­тве­ни­те об­ра­зу­ва­ния.

blitz.bg



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rezervista
Категория: Лични дневници
Прочетен: 205072
Постинги: 90
Коментари: 50
Гласове: 81
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930