2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
ДО ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА 41 НС НА Р БЪЛГАРИЯ Г-ЖА ЦЕЦКА ЦАЧЕВА
ДО
ПРЕЗИДЕНТА НА Р БЪЛГАРИЯ Г-Н РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ
ДО
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА Р БЪЛГАРИЯ Г-Н БОЙКО БОРИСОВ
ДО
МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО, МЛАДЕЖТА И НАУКАТА
Г-Н СЕРГЕЙ ИГНАТОВ
Д Е К Л А Р А Ц И Я
от участниците в Кръгла маса «СЕМЕЙСТВОТО, ВЪЗПИТАНИЕТО, ОБРАЗОВАНИЕТО И ЗАКРИЛАТА НА ПОДРАСТВАЩИТЕ» относно Законопроекта за предучилищното и училищното образование
Варна, 11 – 13 септември 2012 г.
Ние, участниците в Кръглата маса „Семейството, възпитанието, образованието и закрилата на подрастващите” категорично не приемаме внесения за гласуване в 41 Народно събрание Законопроект за предучилищното и училищното образование, поради това че:
1. Законопроектът не отчита духовната и ценностната криза, която руши устоите на съвременното българско общество и заплашва традиционната ни култура и националната ни идентичност.
2. В законопроекта отсъства последователна философия за целите, задачите и методите на възпитанието и образованието на българските деца. На практика този законопроект не е обществено приет и споделен национален проект.
3. В изработването на този законопроект не са отчетени специфичните права и интереси на децата, представлявани от родителите, на учителите и техните професионални и синдикални организации. Напълно е игнорирано становището на Българската православна църква като религиозна институция на традиционното вероизповедание според Конституцията на Република България (чл. 13, ал. 3). Не са взети предвид и позициите на други религиозни общности у нас.
4. В нарушение на чл. 26 от Закона за нормативните актове законопроектът е внесен за обсъждане и приемане без зачитане на принципите на обоснованост, стабилност, откритост и съгласуваност. Отсъстват финансов и правен анализ.
5. Министърът на образованието, младежта и науката еднолично ще определя държавните образователни стандарти. Така с подзаконови нормативни актове на изпълнителната власт ще се определя цялостната образователна парадигма и учебното съдържание за предучилищната и училищната подготовка. Това ще бъде в пълно противоречие с чл. 23 от Конституцията на Република България, който гарантира свободното развитие на образованието.
6. Всичко това създава реални рискове и опасности от недемократични практики и поражда основателни съмнения за прокарване на лобистки интереси и корупция в образователната ни система.
7. Държавата се опитва на наложи задължително целодневно обучение от 4 до 11 годишна възраст за децата, което на практика означава отделяне от родителите им и институционализацията им от най-ранна детска възраст, което е ясна индикация за антисемейна политика.
8. Законопроектът съдържа текстове, прокарващи недемократични тенденции, накърняващи основни човешки права на децата, които се представляват от техните родители, като ги третира като обекти, а не като субекти на образованието.
9. Законопроектът като цяло не съответства на общооевропейските принципи на самоуправление, субсидиарност и широко гражданско участие при определянето на образователните политики.
Затова се обръщаме и изискваме от държавните органи, ангажирани с изработването на новия закон за предучилищното и училищното образование да преосмислят и променят цялостната му философия с цел да се гарантира общественият интерес и националната сигурност, като вземат предвид следното:
1) Да се създаде Национална стратегия за духовно-нравствено възпитание и образование на децата и подрастващите в България в активно сътрудничество с родителите, учителите, академичната общност, местното самоуправление и вероизповеданията;
2) Да се приеме предложението на Българската православна църква-Българска патрирашия и други вероизповедания за въвеждане на целеви предмет с духовно-нравствено съдържание и възпитателни функции в задължителната подготовка на нашите деца и ученици (т.е. в раздел «А» на учебния план), защото това ще даде възможност на подрастващите поколения да се приобщят към духовните основи на българската националната култура;
3) Да се предостави на органите на местно самоуправление право да участват в определянето на образователната политика в общността;
4) Да се създаде независим обществен орган за контрол на качеството на образованието.
Всяко българско дете има право да развие и реализира в пълнота своята личност.
Обществото ни има нужда именно от личности.
Нека да обединим усилията си в името на тази висока и спасителна за нацията ни цел!
Варна,12 септември 2012 г.
---------------------------------------
Следват подписите на участниците
www.nmr.bg
По същият начин щях ДА БЪДА УБИТ на 1 НО...
Кратко послание към боящите се от Бога в...